اخیرا خبر رسیده نسل جدید ریو ۲۰۱۸ در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی می‌شود. مدل جدید کیا ریو خودرویی است بسیار کیفی که به دلیل ویژگی‌های مناسب از محبوب‌ترین هاچ‌بک‌های کوچک بازارهای جهانی مثل اروپا و آمریکا است و تاکنون توانسته در کمتر از دو سال بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه در جهان فروش داشته باشد. نگاهی به این مدل نشان می‌دهد ریو جدید هاچ‌بک بسیار جذابی است .

با ریو زیر باران باید رفت!

استاد ایرانی| نسل جدید کیا ریو که همزاد هیوندای آی بیست ساخت داخل است در
آستانه ورود به بازار ایران با مشکلات بسیاری روبرو است. این خودرو در نسل قبل خود
فروش بسیار بدی را تجربه کرد و ریو با همه شایستگی هایش در زمینه طراحی، مصرف
سوخت، دوام، خوشنامی و کیفیت ساخت هرگر نتوانست در ایران خودرویی موفق از کار
درآید. در واقع نسل فعلی این خودرو که هم اینک در ایران با قیمتی ۱۰۰ میلیونی به
خریداران تحویل می‌شود علیرغم بازخورد مثبت مجلات و رسانه های خودرویی هرگز به
موفقیت نرسید و نتوانست فروش چشمگیر مدل هایی نظیر آی ۳۰ و آی ۲۰ هیوندای یا
میتسوبیشی میراژ را کسب کند.

با ریو زیر باران باید رفت!

به
گزارش استاد ایرانی،
همین عامل باعث شده تا با وجود گذشت یک سال از زمان معرفی نسل جدید
ریو در بازارهای جهانی، واردکننده محصولات کیا همچنان نسبت به معرفی نسل جدید ریو
تعلل کند گرچه اخیرا خبر رسیده ریو ۲۰۱۸ در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی می‌شود.
مدل جدید کیا ریو خودرویی است بسیار کیفی که به دلیل ویژگی‌های مناسب از محبوب‌ترین
هاچ‌بک‌های کوچک بازارهای جهانی مثل اروپا و آمریکا است. این خودرو اخیرا توسط مجله
اروپایی اتومبیل بررسی و آزمایش شده که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید اینجا بخوانید.

با ریو زیر باران باید رفت!

از نظر مجله اتومبیل ریو خودرویی مناسب برای
دسته‌ای از افراد است که تمایلی به پرداخت بالا برای یک خودروی شهری ندارند.
نسل جدید
ریو رادیکالی نیست و مدل جدید دارای سطوحی نرم و صاف و جزئیاتی واضح‌تر است. دماغه
ببر در این خودرو به نسبت محصولات دیگر کمتر بازتاب دارد اما نگاه کلی به این هاچ‌بک
کوچک نشان می‌دهد ریو نسبت به نسل قبل محصولی زیباتر و آئرودینامیک‌تر است.

با ریو زیر باران باید رفت!

از آنجا که مشخصه اصلی طراحی کیا یعنی جلوپنجره موسوم به دماغه ببر(Tiger Nose) در ریوی جدید نازک‌تر و
کوتاه‌تر شده ریو تا حدودی به دوج دارت شباهت یافته است. فرم جلوپنجره در کنار چراغ‌های
جلو، فرم تغییر شکل یافته ریو ۲۰۱۷ را آشکار
می‌کند. این چراغ‌ها که مجهز به ویژگی جدید

ال‌ای‌دی‌های« یو »شکل هستند نوردهی مناسبی داشته و ایمنی
خودرو را هم بالا برده‌اند. تغییرات در قسمت عقبی خودرو کمتر است اما چراغ‌های عقب
جدید ریو ۲۰۱۷ هم به لامپ های مدرن ال ای دی مجهز است که به شکل تیر یا پیکان
طراحی شده‌اند. کلیت طراحی ریوی جدید کاملا به محصولات اروپایی شبیه شده و به
استانداردهای بالای بازار تنه می زند.

با ریو زیر باران باید رفت!

در کنار اینها طراحی کابین کیا نیز کاملا تغییر کرده و و داشبورد ریو
با فرمی اسپرت و جون پسند از آخرین فناوری های روز مثل سیستم اطلاعات سرگرمی با
صفحه‌نمایش ۷ اینچی بهره می برد. در برخی جاها مواد نرم بکار رفته اما علیرغم ظاهر
گران‌ شما هرگز کیفیتی چون محصولات فولکس‌واگن یا حتی نیسان میکرای جدید را در ریو
نخواهید یافت. البته استفاده از تریم دو رنگ و نیز حواشی کرومی کمک کرده تا اتاق
جلوه مناسبی داشته باشد و به خوبی استانداردهای این کلاس را پوشش دهد. چیدمان اتاق
و ارگونومی کابین در مقایسه با اتاق نسل قبل بهتر شده و فضای بیشتری برای شانه، سر
و پای سرنشینان جلو و عقب مهیا است گرچه با عقب راندن صندلی های جلو مشخص شد صندلی
عقب بیشتر مخصوص خردسالان طراحی شده است.

با ریو زیر باران باید رفت!

در مقوله ایمنی ریو خوشبختانه حتی در تریم ای‌ایکس استانداردهای ایمنی
بالایی را در این کلاس ارائه می‌کند به طوری که با داشتن ۶ کیسه هوا، میله‌های
ضربه‌گیر جانبی، سیستم الکترونیکی ثبات و کشش، و نیز ترمزهای ضدقفل تلاش کرده تا
محصولی ایمن باشد. در واقع کیا بر مسئله ایمنی ریوی جدید تمرکز زیادی داشته و نتیجه
این تمرکز هم کسب ۳ و ۵ ستارهٔ ایمنی از آزمون‌های تصادف یورو انکپ برای دو مدل
ساده و فول ریو ۲۰۱۷ است. برای اولین بار در یک سوپرمینی، سیستم تشخص عابر پیاده و
ترمز اضطراری خودکار برای ریو ۲۰۱۷ ارائه شده است
. این سیستم در کنار سامانه هشدار خروج با
استفاده از رادار برخوردهای بالقوه را شناسایی کرده و به‌صورت خودکار ماشین را
متوقف می‌کند.

با ریو زیر باران باید رفت!

اورث هدریک مدیر بخش مهندسی محصول شرکت کیا درباره این خودرو گفته که
به لطف استفاده از فولاد با مقاومت بالا، عملکرد ریو در برخوردهای شدید از روبرو و
کنار بسیار بهتر از قبل است و مقاومت پیچشی بدنه هم رشد چشمگیری داشته است. همچنین
سعی شده تا با کمک‌ چسب‌های قوی‌تر و دقت بالاتر مونتاژ، اتاق کمتر ضربات جاده را
به سرنشینان منتقل کند و ورود صدای محیط بیرون به کابین کاهش یابد. به دلیل همین
دقت بالای ما در ساخت ریو است که از سال ۲۰۰۰ تا انتهای ۲۰۱۶ موفق به فروش بیش از
۵۷۵ هزار دستگاه از این مدل در اروپا شده‌ایم و امسال هم ۵۵ هزار دستگاه تا الان
فروش داشته‌ایم. البته ما از سال
۱۹۹۷ تا هم اکنون موفق به فروش بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه ریو در آمریکای شمالی هم شده‌ایم.

با ریو زیر باران باید رفت!

خبر خوب راجع به ریوی جدید این است که  این مدل از یک
پیشرانه ۴سیلندر ۱٫۶لیتری چهارسیلندر استفاده کرده است. این موتور با سطح قدرت ۱۳۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۶۱ نیوتن‌متر ارائه می‌گردد. تولید این میزان قدرت اما باعث نشده تا تاثیر بدی روی مصرف سوخت مناسب این خودرو ایجاد شود و هزینه استفاده روزمره از ریو همچنان پایین است و خریداران اروپایی به ابتیاع این
مدل رغبت نشان می‌دهند.

با ریو زیر باران باید رفت! 

احتمال تولید ریو
در ایران هم وجود دارد اگر سایپا بتواند خودروساز بزرگ کره‌ای را راضی به همکاری
نماید. ریو که علاوه بر کره در الجزایر، اسلواکی
و مکزیک هم مونتاژ می‌شود سالانه فروشی بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه در سرتاسر
جهان داشته و جزو اتومبیل‌های موفق شرکت کیا موتورز کره است.

مشخصات خودرو 

طول خودرو: ۴٫۰۶
متر



عرض خودرو: ۱٫۷۲
متر



ارتفاع اتاق:
۱٫۴۵ متر



وزن: ۱۱۶۰ کیلوگرم

فاصله بین دو
محور: ۲٫۵۸ متر



قیمت جهانی مدل
پایه: ۱۵هزار دلار



قیمت احتمالی در
ایران: ۱۳۰ میلیون تومان



حجم موتور: ۱٫۶لیتری



حداکثر سرعت: ۲۱۰
کیلومتر



قدرت: ۱۳۰ اسب
بخار