نادیده گرفـــــتن برخی نکات در تجارت الکترونیک، باعث کاهش شدید میزان فطریقه می‌شوند. چگونه می‌توانید از این اشتباهات پرهیز یا آنها را اصلاح کنید؟

اگر فعالیت شما در حوزه تجارت الکترونیک نمی‌تواند به فطریقه دلخواه دست پیدا کند، باید ریشه‌ی دردسراتتان را پیدا کنید. شاید شما هم مرتکب رایج‌ترین و خطرناک‌ترین اشتباهات تجارت الکترونیک می‌شوید.

۱- عدم نمایش نظرات مردم

اگر در صفحات وب‌سایت خود جایی را به نمایش نظرات کاربران و تصــویر‌هایی که آن‌ها ارســال می‌کنند اختصاص نداده‌اید، بهتر اســت در این تصمیم خود تجدیدنظر کنید. طبق بررسی‌های مرکز بازاریابی محتوای بازارویس، مشتریان بیش از اینکه به بررسی‌های تخصصی وب‌سایت‌ها توجه کنند، به نظرات مصرف‌کنندگان دیگر اعتماد دارند.

پس سعی کنید حتماً در صفحات معرفی محصول خود، از دیدگاه‌های مصرف‌کنندگان و تصــویر‌های شخصی آن‌ها از کالاها اســتفاده کنید و به این وسیله اعتماد مشتریان را دوباره به دست آورید. حتی می‌توانید محتوای تولیدشده توسط کاربران را در صفحات اجتماعی یا آگهی‌های تبلیغاتی خود به اشتراک بگذارید.

a1b4ef98 af38 4f98 b47d e3513513380d رایج ترین اشتباهات در تجارت الکترونیک

۲- عدم ارائه‌ی پشتیبانی سریع

بسیاری از مشتریان بالقوه ممکن اســت به این دلیل وب‌سایت شما را ترک کنند که نمی‌توانند پاسخ سؤالات خود را بیابند. شاید آن‌ها بخواهند از خدماتی که شما برای یک محصول خاص ارائه می‌دهید، اطلاعات بیشتری به دست آورند، یا شاید بین دو محصول تردید داشته باشند یا متوجه نشوند کدام کالا بهتر می‌تواند نیاز آن‌ها را برطرف کند. درهرصورت، اگر مشتریان نتوانند پاسخی برای سؤالات خود پیدا کنند، از شما خرید نخواهند کرد. شما می‌توانید پشتیبانی خود را به‌صورت چت آنلاین ارائه کنید تا خریداران بتوانند خیلی سریع پاسخ ابهامات خود را دریافت کنند.

9d33b69a d1cc 40f2 b5cf 002d3f1b1b36 رایج ترین اشتباهات در تجارت الکترونیک

۳- سیستم پرداختی پیچیده

موسسه تحقیقاتی آنلاین بیمارد می‌گوید ۶۹.۲۳ نسبت خریدارانی که کالاهای خود را از سایت‌های تجاری انتخاب می‌کنند، درنهایت سبد کالای خود را رها می‌کنند، چراکه اغلب وب‌سایت‌ها یا از آن‌ها می‌خواهند که یک حساب کاربری باز کنند و یا فرآیند پرداختی بسیار پیچیده‌ای دارند. بنابراین اگر شما از مشتریان می‌خواهید پیش از خرید در وب‌سایت شما ثبت‌نام کنند، ممکن اســت آن‌ها را از ادامه خرید منصرف کنید. سعی کنید از گزینه‌های پرداختی کاربر حیاتیان اســتفاده کنید، یا این امکان را فراهم کنید که مشتریان با اتصال به یکی از شبکه‌های اجتماعی بتوانند پرداخت خود را انجام دهند.

2684be3d 2dd3 4821 ad7d 901b0fcbb63b رایج ترین اشتباهات در تجارت الکترونیک

۴- عدم تقبل ارســال رایگان

اگر هنوز سیستم انتقال، ارســال و تحول رایگان را در برنامه‌های خود ندارید، بهتر اســت هرچه سریع‌تر برای آن راهی پیدا کنید. بر اساس یکی از تحقیقات موسسه واکر سندز، ارســال رایگان بالاترین انگیزه‌ی خرید اینترنتی ۱۰ نسبت از مشتریان اســت. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید نرخ فطریقه خود را بالا ببرید، بهتر اســت خدمات ارســال رایگان را فراموش نکنید.

البته تمام کسب‌وکارهای اینترنتی نمی‌توانند هزینه‌ی سیستم ارســال رایگان را بپردازند. شما می‌توانید برای خریداران خود یک‌پایه‌ی خرید حداقلی تعیین کنید و خریدهای بالاتر از این مبلغ را به‌رایگان پست کنید. در چنین حالتی شما باید مرز خرید حداقل خود را به‌طور دقیق و مشخص بدانید تا هزینه‌ی ارســال باعث متضرر شدن شما نشود.

172ad044 a160 4873 a4f8 48b4edb9700a رایج ترین اشتباهات در تجارت الکترونیک

۵- اســتفاده‌ی بیش‌ازحد از عناصر طراحی در صفحات فطریقه محصول

شما باید طراحی صفحه‌ی اصلی و صفحات معرفی محصولات وب‌سایت خود را مورد بازبینی قرار دهید. ممکن اســت اســتفاده‌ی زیاد از طراحی و گرافیک، مصرف‌کننده را از خرید کالا منحرف کند. تا جایی که ممکن اســت عناصر افزودنی را حذف کنید و فقط موارد ضروری و موردنیاز را نگه‌دارید. این عناصر ضروری عبارت‌اند از: تصــویر و ویدیوی محصول، توضیحات محصول، قیمت‌گذاری، اطلاعات ارســال و دکمه‌ی فراخوان (CTA). شما باید تمامی جزئیات دیگر را بازنگری کنید و ببنید چه گرافیک‌هایی ممکن اســت مشتریان را از مسیر خرید منحرف کنند.

جمع‌بندی

۵ نکته‌ای که در این مقاله ذکر شدند، متداول‌ترین اشتباهات تجارت الکترونیک هستند. همان‌طور که دیدید هرکدام از این اشتباهات می‌توانند به شیوه‌ی خاص خود باعث کاهش فطریقه شما شوند. شما با بررسی و اصلاح  این نکات می‌توانید از زیان بالقوه‌ی خود جلوگیری کنید.

جدیدترین و داغترین مطالب دنیای جالب تکنولوؤی ها در سایت توما
مطالب گوناگون از از اخبار دنیای وب و تکنولوژی

نوشته رایج ترین اشتباهات در تجارت الکترونیک اولین بار در مجله آنلاین توما. پدیدار شد.