جالبه که بدونید این سس در اصل یه سس ایتالیایی هست که اون رو با گوشت و سبزیجات می پزن. هرچند در این غذا از گوشت استفاده نکردیم، ولی عدس و قارچ هر دو جایگزین خوبی برای اون هستند و پروتئین کافی رو به بدن می رسونن.

مواد لازم:

هویج ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
کرفس ۱ ساقه
روغن زیتون به میزان لازم
برگ بو ۲ عدد
آویشن ۱/۲ دسته
قارچ ۸ عدد بزرگ
عدس ۱۰۰ گرم
آب سبزیجات ۴۰۰ میلی لیتر
پوره گوجه فرنگی ۴۰۰ گرم
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
پاستا ۳۵۰ گرم
برگ ریحان ۱/۲ مشت
پنیر پارمزان به میزان لازم

طرز تهیه پاستا با سس قارچ و عدس

آماده کردن مواد برای تهیه پاستا با سس قارچ و عدس:

۱- هویج، پیاز و سیر رو پوست بگیرید.
۲- کرفس رو بعد از شستن، درشت خرد کنید.

طرز تهیه:

هویج، پیاز، سیر و تکه های کرفس رو در غذاساز بریزید و کاملا خرد کنید.

قدری روغن در قابلمه ای روی حرارت متوسط گرم کنید و سبزیجات خرد شده رو به همراه برگ بو و برگ های آویشن در اون بریزید. مواد رو مدام هم بزنید و برای حدود ۱۰ دقیقه تا وقتی که نرم بشن، بپزید.

حالا، قارچ ها رو در غذاساز بریزید و خرد کنید. اون ها رو به سایر مواد اضافه کنید و برای ۳ دقیقه تفت بدید.

عدس، آب سبزیجات و پوره گوجه فرنگی رو اضافه کنید. به مواد قدری نمک و فلفل سیاه بزنید. درب ظرف رو بذارید و اون ها رو برای حدود ۳۰ دقیقه بپزید تا وقتی که عدس نرم بشه (در این مدت، مواد رو مدام هم بزنید).

وقتی عدس نرم شد، پاستا رو طبق دستور روی بسته بندی اون، در حدی که زیر دندان بیاد، بپزید.

پاستا رو آبکشی و با سس ترکیب کنید. برگ های ریحان رو روی پاستا پخش کنید، کمی پنیر پارمزان روی اون رنده کنید و سرو کنید.